1. Aanvragers beter op de hoogte houden
Aanvragers gaven aan dat ze behoefte hebben aan meer inzicht in de voortgang van hun aanvraag. Daarom werken we aan een notificatiesysteem. Bij elke stap in het proces ontvangen aanvragers in de toekomst automatisch een bericht via MijnOverheid en/of e-mail. Zo weten zij beter waar ze aan toe zijn.

2. Betere bereikbaarheid en ondersteuning
Sommige aanvragers ervaren dat ze ons lastig kunnen bereiken of onvoldoende terugkoppeling krijgen. We willen onderzoeken hoe we onze bereikbaarheid kunnen verbeteren en hoe medewerkers aanvragers actiever kunnen ondersteunen.

3. Zorgvuldiger omgaan met fouten en bezwaar
Het bezwaarproces wordt momenteel bekeken. We verbeteren de interne werkwijze en monitoren straks de effecten van deze aanpassingen. Als daar aanleiding toe is, doen we aanvullend onderzoek naar het bezwaarproces.

4. Duidelijkere communicatie in brieven
Brieven kunnen nog altijd duidelijker en eenvoudiger geschreven worden. We kijken opnieuw naar onze brieven en medewerkers krijgen een herhaaltraining over begrijpelijk schrijven.

5. Kortere doorlooptijden
We werken aan het verkorten van de doorlooptijden. Dit een belangrijk aandachtspunt.

We blijven ons inzetten voor een betere, toegankelijkere en transparantere dienstverlening.