multicultural business team

Wat gebeurt er met mijn aanvraag?

U leest op deze pagina stap voor stap wat er gebeurt als u een tegemoetkoming heeft aangevraagd.

Wat gebeurt er met mijn aanvraag?

U leest op deze pagina stap voor stap wat er gebeurt als u een tegemoetkoming heeft aangevraagd.

  • Als wij uw aanvraag ontvangen, controleren we of alle informatie erin staat. En of we zeker weten wie u bent. Als alles klopt, krijgt u bericht dat we uw aanvraag hebben ontvangen.

  • U kunt dan meer vertellen over wat er is gebeurd. Ook kijken we samen of we extra informatie nodig hebben van bijvoorbeeld de politie, uw arts of behandelaar. Met die extra informatie kunnen we uw aanvraag beter beoordelen.

    Bellen we u niet? Dan hebben we alle informatie die we nodig hebben.

  • Als wij alle informatie hebben, dan beoordelen we of uw aanvraag voldoet aan de voorwaarden voor een tegemoetkoming. Voldoet uw aanvraag aan de voorwaarden? Dan bepalen we ook de hoogte van het bedrag.

  • Wij proberen zo snel mogelijk een beslissing te nemen. Dit is altijd binnen 26 weken, behalve als wij meer informatie nodig hebben. Dan kan het langer duren. U krijgt de beslissing in een brief. Als u wilt, kunnen wij u ook bellen.

  • Krijgt u een geldbedrag? Dan staat dit bedrag binnen 30 dagen na onze beslissing op uw rekening.

    Let op: Krijgt u ook geld van bijvoorbeeld een verzekering of van de dader? Laat dit aan ons weten.

Is de tegemoetkoming voor een kind jonger dan 18 jaar? Dan werkt de betaling anders

Als het slachtoffer jonger is dan 18 jaar, dan betalen we het bedrag niet in één keer uit. Van het bedrag zetten we 20% op de rekening van het kind. En de rest van het bedrag zetten we op een speciale bankrekening: een BEM-rekening. Zo blijft het geld bewaard totdat het slachtoffer 18 jaar wordt.

Bent u het niet eens met onze beslissing?

Het kan gebeuren dat u geen tegemoetkoming krijgt. Uw aanvraag voldoet dan niet aan de voorwaarden. Bent u het daar niet mee eens? Dan kunt u bezwaar maken.

Hoe maak ik bezwaar?

Is uw situatie veranderd?

Is uw situatie veranderd nadat u een beslissing heeft gekregen? Dan kunt een aanvullende aanvraag of een herzieningsverzoek doen.

Mijn situatie is veranderd

Volg uw aanvraag eenvoudig online

Heeft u online een aanvraag gedaan? Dan kunt u altijd inloggen bij MijnSchadefonds. Hier ziet u hoe het met uw aanvraag gaat. En al onze berichten aan u staan hier ook. U krijgt een e-mail als er een nieuw bericht is.