Op 12 maart riep het kabinet de Nederlandse bevolking op om zoveel mogelijk thuis te werken. Ook het Schadefonds geeft gehoor aan deze oproep. Dit heeft gevolgen voor het behandelen van aanvragen.

Aanvragen thuis behandelen
Digitale aanvragen kunnen onze medewerkers thuis, via een beveiligde webomgeving, behandelen. Dit is echter niet mogelijk voor aanvragen per post. Daarom verzoeken we u om uw aanvraag online in te dienen.

Uw aanvraag online indienen
Via onze website doet u eenvoudig een digitale aanvraag. Hiervoor heeft u alleen uw DigiD nodig. Lukt het u niet om uw aanvraag online in te dienen? Kijk dan bij onze veelgestelde vragen die gaan over het online indienen van een aanvraag om het probleem op te lossen. Neem anders even contact met ons op.

Wanneer online aanvragen voor u niet mogelijk is
Is het voor u niet mogelijk om een online aanvraag in te dienen? Uw aanvraag per post wordt nog steeds behandeld. Mogelijk loopt de behandeling van uw aanvraag wel vertraging op.

Telefonische bereikbaarheid
We zijn telefonisch bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdag. U kunt ons bereiken tussen 10:00 en 13:00 uur. Omdat ons team kleiner is dan gebruikelijk, kunnen de wachttijden oplopen. Wij vragen u om indien mogelijk het contactformulier in te vullen.

Ontwikkelingen rondom het coronavirus
Het Schadefonds houdt de ontwikkelingen rondom het coronavirus nauwlettend in de gaten. Zodra er iets wijzigt in onze werkwijze, houden wij u via deze site op de hoogte. Onze excuses voor het ongemak.