Op 12 maart riep het kabinet de Nederlandse bevolking op om zoveel mogelijk thuis te werken. Ook het Schadefonds geeft gehoor aan deze oproep. Dit heeft gevolgen voor het behandelen van aanvragen.

Aanvragen thuis behandelen
Digitale aanvragen kunnen onze medewerkers thuis, via een beveiligde webomgeving, behandelen. Dit is echter niet mogelijk voor aanvragen per post. Daarom verzoeken we u om, in ieder geval tot 6 april, uw aanvraag online in te dienen.

Uw aanvraag online indienen
Via onze website doet u eenvoudig een digitale aanvraag. Hiervoor heeft u alleen uw DigiD nodig. Lukt het u niet om uw aanvraag online in te dienen? Kijk dan bij onze veelgestelde vragen die gaan over het online indienen van een aanvraag om het probleem op te lossen. Neem anders even contact met ons op.

Wanneer online aanvragen voor u niet mogelijk is
Is het voor u niet mogelijk om een online aanvraag in te dienen? Uw aanvraag per post wordt nog steeds behandeld. Mogelijk loopt de behandeling van uw aanvraag wel vertraging op.

Telefonische bereikbaarheid
We zijn telefonisch bereikbaar tussen 10:00 en 13:00 uur. Maar omdat ons team kleiner is dan gebruikelijk, kunnen de wachttijden oplopen. Wij vragen u om indien mogelijk het contactformulier in te vullen.

Wat gebeurt er na 6 april?
Het Schadefonds houdt de ontwikkelingen rondom het coronavirus nauwlettend in de gaten. Mocht het na 6 april langer nodig zijn om aanvragen online in te dienen, dan houden wij u via deze site op de hoogte. Onze excuses voor het ongemak.