The making of a new website: wie dit proces een beetje kent, weet dat het een behoorlijk intensief traject kan zijn. Veel denkwerk, keuzes maken, en af en toe een valkuil die je pas opmerkt als je er bijna in ligt.

Maar de vaart zit erin. We zitten nu in de fase van de juiste content bepalen voor elke pagina – welke informatie moet erin, welke aansprekende tone of voice hoort erbij, hoe komen we aan beelden die ‘binnenkomen’? In één zin: hoe maak je het bezoekers zo gemakkelijk én zo leuk mogelijk om snel te vinden wat zij zoeken? Een goede website gaat ook over de kunst van het weglaten: een digitaal doolhof is het laatste wat je wil.

Quick scan

Om potentiële aanvragers snel op weg te helpen komt er een nieuw onderdeel op de site, de quick scan. Door het beantwoorden van een paar eenvoudige vragen krijgt de bezoeker direct advies of het wel of niet zinvol lijkt om een aanvraag in te dienen. Er blijkt ook nog steeds veel animo voor de mogelijkheid – die sinds juni bestaat- om online een aanvraagformulier in te vullen, met DigiD.

Lancering
Kortom, het doel is een gebruiksvriendelijke, aansprekende en heldere website waar iedereen snel zijn of haar weg op weet te vinden. Red Kiwi uit Rotterdam maakte mooie, aantrekkelijke designs die de site een prachtige look en feel geven. Samen met de juiste woorden en beelden vindt later deze herfst de lancering van de gloednieuwe website plaats – wij houden u op de hoogte!